söndag 6 juli 2014

En härlig söndag!


Vilken härlig dag! Solen har strålat och det varit riktig sommarvärme. Dessutom började jag dagen med en rejäl promenad sedan är det precis som dagen alltid går lite lättare även om typ Nässjö Kommuns alla flugor hittade mig ute i skogen, men som sagt jag behövde inte känna mig ensam.

Dessutom kom en räddare i nöden och hjälpte oss med panelen i uterummet. Guld värt!!! 

Och som om inte det vore nog så testade jag ett nytt recept idag i form av "Baconbiffar med fetaost". Oerhört goda och faktiskt ändå ganska enkla att göra. Skickar med en länk här till direkt till Madame Ediths härliga inlägg med just detta recept baconbiffar med fetaost . Passa på att titta på hennes blogg. Finns mycket goda och smaskiga recept där och även en hel del inredning.



Kvällen avslutade vi med fika i Byarum. Majas mormor och morfar liksom gammelmormor var också där. Alltid trevligt att hitta på något tillsammans. Några lotter köptes också, men jag hade ingen tur med mig. Dock vann sambon och min kära far precis som vanligt. Och i hantverksboden köpte jag en ny Kotten-mössa till Maja.


Ha de gott//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...