onsdag 23 juli 2014

Dags för chilla loss


Borta bra, men hemma bäst! Idag har vi varit i Gränna, Vadstena, Linköping och Boxholm. Skönt att var ute på roadtripp, men det är som sagt rätt gott att komma hem också. 

Det blev lite av en besvikelse idag då jag skulle besöka en butik i Boxholm som säljer rockabilly-kläder, men det var stängt. Tur jag har många såna klänningar ändå. 

I alla fall så har ändå lite smått och gott inhandlats. Fick ju bli ett besök på Boxholms Ost och vitlöksost mm fick följa med hem till kylskåpet. Nu ska jag bara stänga in hönsen och titta till hästarna en sista gång för ikväll. Bella och Flinga ska få gå i sommarhagen inatt för nu har det avtagit med flygfän och dagtid får de stå i hagen där de kan gå in. Det uppskattas oerhört av dem att ha den möjligheten.

När jag är klar med mina måsten så ska jag chilla loss på altanen. Så glad att den är i princip klar nu och kan börja pimpa den. Vi hade mini-invigning igårkväll med goda vänner och grillning. Och ja givetvis var vinet med på ett hörn också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...