söndag 20 juli 2014

Borås




Så här glad var Maja i förmiddags när vi träffade på mormor och morfar i Vaggeryd för att bege oss mot Borås. Vad kunde liksom vara bättre än att mormor klev i bilen! Och inte behövde vi frysa heller under dagens besök i Borås och inte en endaste droppe regn.





Vi hade turen att se de flesta djuren, men precis som alla andra gånger så såg vi inte röken av järven, lodjuren eller vargarna. Är det falsk marknadsföring ;) Nä skämt åsido så förstår jag om de höll sig i skuggan denna dag. Vi har i alla fall fått se röda pandor och tigrar samt många andra djur också t.ex. en busig liten elefant som sprang runt och jagade fåglar och trumpetade loss.




Jag vet inte vem som tyckte det var roligaste inne i hagen där man får klappa djur. Jag eller Maja? Jag hittade en kompis rätt fort därinne i form av en minigris som tyckte jag var expert på att klia så man nästan somnar ;) Kände allt att det skrek lite i "Jag vill ha en minigris nu - tarmen". Man saknar ju Ebba-Gris en del emellanåt. Maja var smått fascinerad av getterna, men märkligt nog muttrade sambon något om att vi aldrig någonsin ska ha getter igen...Sammanfattat har vi haft en toppendag! 


1 kommentar:

  1. Vilken toppendag ni har haft. Helt underbar.

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...