söndag 1 juni 2014

God morgon!


God morgon...Jag vaknade redan vid halv sex i morse. Inte precis vad jag hade planerat att göra, men det är många tankar som cirkulerar innanför pannbenet.

Jag började dagen med en härlig promenad. Det är så trevligt att höra all fågelsång. Jag mötte dessutom grannen som var ute och red. Så vi är fler som är morgonpigga här ute i skogarna. 

Hönan Evy har fått två kycklingar så nu är det uppe i sju stycken totalt. Jag hade trott på betydligt fler, men det verkar som något gått lite knasigt i år. Det är dock sådant som händer ibland. Gårdagen bestod av att sköta markservicen när både snickare och elektriker var på plats. Så igår kväll satt jag och njöt av att det lyste i uterummet och att snickaren gjort ett mycket bra arbete . Är riktigt nöjd för en gångs skull ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...