onsdag 21 maj 2014

Vad vi gjorde förr?

Vad gjorde man förr egentligen? Inser nu att det är mycket som tar tid i ens liv. Kom att tänka på det idag när jag satt i väntrummet på vårdcentralen. Förr bläddrade man i diverse skvallerblaskor och kanske till och med bytte några ord med den som satt bredvid och väntade. 

Nu sitter vi många med våra smarta telefoner. Det är Facebook, Nyheter, Instagram, Candy Crush med mera.

Ibland ser jag dessa smarta telefoner som en "Ond apparat". Man tappar ju det sociala. Jag vet själv att jag kan börja pilla på telefonen fast jag fikar med en vän. Illa som tusan! Skäms på mig! Det får bli skärpning på den fronten!

Likadant att man kunde åka spontant till någon på fika, idag är man ju i princip dödsdömd om man inte har bokat in en tid för fika utan bara dyker upp.

Jag tror man måste börja tänka om lite, vara lite mer som förr! Bli lite mer social och spontan!

Under min sex veckor långa sommarledighet så ska jag bara vara och inte har tusen miljoners saker inbokade. Jag ska njuta av varje dag som den vore den sista...//Tess

2 kommentarer:

  1. Bra tankar! Själv var jag ju en av de sista att skaffa smartphone o använder den inte lika mycket som många andra men för mycket ändå!

    SvaraRadera
  2. Jag har börjat skärpa till mig lite nu :) Men det är lätt att plocka fram telefonen i tid och otid!

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...