torsdag 29 maj 2014

Kuckelikuuu


Nu är det totalt fem kycklingar som har anlänt till berget. Det kan bli fler, men det går en aning trögt. Bodil fick i alla fall en till idag. Så nu får vi snart börja gissa är det tuppar hela bunten? Det brukar dock bli betydligt fler tuppar än hönor. 

I övrigt har det varit en dag på språng. Varit i både Byarum och Skillingaryd denna torsdag, men nu ikväll har vi varit hemma och njutit av den lediga dagen. 

Det har mätts och antecknats! På lördag ska det köpas mer virke så vi kan göra klart uterummet. Det kommer bli så jäkla bra! Jag får erkänna att jag redan börjat inhandla inredning till uterummet när jag ändå var i Ullared förra veckan. Och känner jag mig själv så kommer jag handla en hel del den helgen när jag och Elza ska inta Ullared och bo i stuga där. 

Nä nu ska jag ut och njuta lite till//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...