söndag 11 maj 2014

Häxan Surtant!

Idag känner jag mig som Häxan Surtant. Denna dag blev inte alls som jag hade tänkt mig. Mycket på den egna planeten som snurrar i olika omloppsbanor och skapar obalans. Hostan håller på smått, så lagom roligt när man känner det liksom kliar i långt ner i halsen och man vet att man måste stoppa i en halstablett helst för fem sekunder sedan för att få stopp på eländet.

Nattens händelse gynnade inte "Positiva Kontot" utan gjorde mig ursinnig. Säger då det "Don´t mess with Tess". Kanske tur att sambon låste bildörren så jag inte kom ut...(Ja jag vet att jag är hetsig och kanske inte alltid tänker mig för..) 

Jag blir lite som den där gamla Cornflakes-reklamen där det påstås väcka tigern i mig. Det finns saker som får mig att agera som en tiger vid vissa tillfällen.

Som om det inte vore nog så ringer världens pratkvarn till telefonsäljare nu ikväll och söker Therese. Jag frågar snällt vad gäller saken, vilket jag ångrar nu i efterhand utan skulle helt enkelt bara lagt på. Det blev en fullständig munexplosion vilket superduperhuper erbjudande säljaren att erbjuda mig. Det handlade om banktjänster för att hålla koll så inte min kära bank tar ut för höga avgifter. Naturligtvis var inte tjänsten gratis, men nästan. Jag sa tre gånger "Nej tack, jag är inte intresserad" och blir sedan dumförklarad att jag inte vill spara mina pengar utan liksom slösa dom på banken. Jag blev så in i bombens sur (Hornen växte ut) och sa vet du vad jag har så mycket pengar så jag unnar min bank den avgiften isåfall och sen lade jag på.


//Häxan Surtant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...