fredag 11 april 2014

Du går inte ensam - Mari Jungstedt

Titel: Du går inte ensam
Författare: Mari Jungstedt

Handling: En tvåårig flicka försvinner från en skönhetssalong där hennes mamma arbetar. Ingen har sett något! Man finner barnets skor och några veckor senare försvinner ännu ett barn. Strax efter det bortförandet finner man även en mördad kvinna. Det blir en hektisk tid för polisen Karin och Anders som mitt i allt arbete också ska försöka sköta om sitt förhållande.

Mina tankar: Detta är Jungstedts elfte deckare om polisen Knutas som bor på Gotland. Fast i denna boken får polisen Karin mer fokus än i tidigare böcker. Det skulle kunna bli en invecklad och läskig historia, men det blir inte riktigt så. Jag kan i ett tidigt stadie lista ut vem den skyldiga är vilket är lite av en glädjedödande känsla. Jag gillar att få överraskningar kastade på mig. Samtidigt så är Mari duktig på att få ett härligt  flyt i boken och det var härligt att få läsa att Karin och Anders funnit varandra och man vill ju klart veta fortsättningen efter bokens sista rader...

2 kommentarer:

  1. Håller på med I den innersta kretsen just nu. Älskar dessa svenska deckare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns många svenska duktiga deckarförfattare :)

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...