söndag 30 mars 2014

Lyxigt!


Det är lyxigt att ha den närhet till naturen som jag har. Igår fick jag se antagligen vår "äppeltjuv" i form av mamma älg och två kalvar. Det är härligt att se att de överlevt älgjakten. Imorse när jag skulle ta min promenad så stod en stor råbock vid husknuten och betade. 

Skulle inte för några pengar som helst byta bott mitt boende på landet idag, skulle inte ens vilja bo i ett mindre samhälle. Jag hör hemma ute på landet i lugnet och tystnaden. Dessutom börjar ju några av mina "drömmar" slå in. Växthuset står på plats, uterummet börjar ta form och stallet står där nere och i princip väntar på häst nummer tre. 

Tänkte på det där med drömmar och planer häromdagen. Vad är det liksom härnäst som står på önskelistan? Ja, en paddock får det bli sen när hästen är inköpt, men annars börjar det kännas rätt fulltaligt här på berget. Kanske ett litet ankhus och en damm också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...