fredag 28 mars 2014

Fredagsmys!

Det blev inte så gräsligt mycket fredagsmys! Jag är nämligen så in i nordens trött. Vaknade strax efter fyra imorse av att katten Heddas mjauu som höjdes för varje gång jag ignorerade hennes "Jag vill komma in i sovrummet". Snäll som jag är så släppte jag in "Skrället" och hon somnade sött på min arm. Där låg jag klarvaken!



Sen var det att brumma till jobbet i "traktorn" eftersom slottet/borgen skulle med och min kära skruttibangbang är alldeles för liten för att få in något sånt i bagaget. I alla fall dagen gick och slottet/borgen står nu på plats på jobbet och inväntar till måndagens öppning. Jag får erkänna att det hade varit kul att se reaktionerna...

I alla fall så får slottet/borgen sällskap av mina kängor eftersom jag åkte hem i mina inneskor. Det är ju tur man kommer ihåg vart man bor åtminstone så man slipper åka vilse. Sjukt att man är så glömsk att man glömmer byta skor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...