torsdag 6 februari 2014

Nu är det nära...

Huvudvärken hälsade på mig även idag. Det måste vara någon bacillusk som krigar där inne i kroppen på mig. Har haft halsont några kvällar, men efter en natts sömn är det borta...Mycket märkligt! Nu är det i alla fall nära till helg!


Det ska bli oootroligt skönt med helg. När man arbetar så uppskattar man helt klart lördagar och söndagar så mycket mer än när man till exempel är föräldraledig. I alla fall så gör jag det.


Och snart är det bara en vecka tills Elza kommer till Småland och vi intar John Bauer hotell i Jönköping och slår klackarna i taket på dansbandsgalan. Ska bli så kul att komma hemifrån och bara vara "Tess".


Dessutom så blev jag så glad när jag ställde mig på vågen idag. Det närmar sig sakta, men säkert målet. En minskning med - 0,9 kg. Ska bara sätta upp några små delmål till nu så jag sporrar mig till att få bort de sista kilona.


Nu har jag bara en arbetsdag kvar till innan jag får ta helg. *Wooohooo*

//Tess

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Så himla underbart! Ska se om jag kan finna partydress imorgon!

      Radera
  2. Precis så har mannen haft det i nån vecka nu.... mör i kroppen och huvudvärk. Nästa dag är värken borta men tredje dagen har han lite feber... och så håller det på! Aldrig sjuk men heller aldrig riktigt frisk.
    Härligt med helg men snart är det slut och veckan börjar igen, magsjuka härjar på dagis så jag har hållt stora barnen hemma en vecka :) Så skönt att jag har fått komma iväg i helgen och sälja lite me&i o få några timmar på egen hand...

    VIsst var det Stjärnebo på bilderna, brukar få hänga med dit ibland o hänga med shettisarna :)
    O v

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men nu har det brutit ut här! Då hade jag rätt! Hängde mycket där förr i yngre dagar hos familjen Fritz.

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...