torsdag 2 januari 2014

Stockholm Octavo

I fredags påbörjade jag boken "Stockholm Octavo" som är skriven av Karen Engelmann. När jag fick den i min hand efter blivit "Booked" så kändes det spännande. Jag älskar omslaget och det ger mig lust att läsa och resa tillbaks i tiden till 1700-talets Sverige.

Jag öppnar och läser ungefär 40 sidor, är inte fångad alls. Rotar lite till i godispåsen brevid och läser ungefär lika många sidor till och är fortfarande inte fångad. Kanske har jag en lässvacka, men jag ska inte ge upp. 

Det känns liksom en aning platt och jag får liksom inte grepp om Emil som boken till stor del handlar om. Jag blir snarare lite småirriterad på honom emellanåt, men kanske är det så som är meningen för man kan ju inte tycka om alla!

Jaja, jag har i alla fall inte gett upp än. Halva boken är kvar att läsa, kanske vänder det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...