söndag 26 januari 2014

Söndagen är snart över!


Idag har jag förbränt kalorier må ni tro. 7 kilometers promenad blev det med grannen. Emellanåt önskade jag ibland att jag hade haft en rånarhuva för kölden bet hårt i kinderna då och då. Därefter blev det att förbereda lunch och sambon fick ta en tur till skogen med traktorn. På landet blir man liksom aldrig arbetslös. Det finns alltid något att göra i tid och otid. Dessutom har man varit duktig och lastat en släpkärra med ved och sedan lasta av i pannrummet. Skönt att ha det gjort! Blir nog att lasta en kärra till imorgon kväll som ska ned till svärmor sedan.

En tur till stora "staden" Nässjö blev det också och jag smög in en stund på Meddo för att unna mig lite värme. Skönt för en frusen själ som min, och chockerande nog somnade jag inte.

Nu har jag sysslat med den roliga sysslan att betala räkningar, men pengar blev det över i alla fall så man kan leva loppan ett tag till. Strax blir det att ladda batterierna i tv-soffan för att se en ny serie på Kanal5 som heter "En clown till kaffet" och sen är det dags för "Farmen".

Ha en härlig kväll//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...