söndag 19 januari 2014

Öronsus och bubbelskum!

Snart är helgen ett minne blott. Maja har börjat piggna till, men får vara hemma en dag till i alla fall. Just nu håller hon på att bada och det låter som om hon skvätter vatten och bubbelskum på pappan nere i badrummet.

Själv så gör jag inte så mycket. Håller på att bli skogstokig av öronsus. Jag har nämligen fått den mindre roliga åkomman öronkatarr dvs, vatten innanför trumhinnan. Och jag blir så sjukt påverkad när jag inte hör ordentligt och det låter som om det kommer en bil ungefär hela tiden. Det är några år sedan jag hade detta, men nu kom eländet på besök igen.

I övrigt har det inte hänt så mycket idag. En stund på solariet fick det bli. Värme kan man sällan få för lite av. En promenad på 6 kilometer blev det också i blåsvädret, men ack så skönt när man väl kom hem igen.

Ha en fortsatt trevlig kväll//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...