fredag 10 januari 2014

Lugnet sprider sig här på landsbygden!


Åh vad det är skönt att bo ute på landet. Ett lugn sprider sig här hemma så här på fredagskvällen. Ljusare har det blivit också med snön som fallit. Det är bara pluspoäng! Jag gillar mörkret som är annars också, men det underlättar ju en hel del när det blir ljusare. 

Fast jag längtar till sommaren med. Vinkvällar på soldäcket i goda vänners sällskap och snacka om allt både allvar och en massa skit!

Jag är så tacksam som bor på landet faktiskt. Det är liksom betydligt lugnare här än inne i den där byhålan även om en annan dåre ibland råkar komma hit och störa i mitt paradis, men då kommer häxan på berget fram i mig.

//Tess

2 kommentarer:

  1. Låter verkligen som ett paradis ni bor på. Min längtan ut på landet finns där också emellanåt. Längtan är ju bra och ha.

    Ha en härlig måndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag stormtrivs här även om landet har sina nackdelar emellanåt som när strömmen går eller det kommer ett antal decimeter med snö, men det vägs upp av allt annat!

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...