söndag 8 december 2013

Jul i vårt hus (nästan)



Nu är det nästan jul i vårt hus. Fast alla tomtar har inte fått komma fram än, men några fick faktiskt den stora äran att komma fram igår. Jag blev lite pysslig en stund igår, när det blev lite tid över. En gammal plåtburk (Har ju miljaders biljaders till Lars stora fasa) fick offra sig ett tag nu kring jul i alla fall. Den står ju och samlar damm annars...




Jag hade ju köpt på mig ett par härliga hyacintlökar. Så jag fick snällt göra några små arrangemang, men jag är faktiskt nöjd för detta gjorde bara på några minuter. Är dock en aning besviken för detta var hyacinter med svag doft. Hallå?!? Jag älskar hyacintdoft, det ska bokstavligen talat stinka hyacint=jul!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...