söndag 1 december 2013

Första advent!


Tänka sig att idag är det första advent. Igår hade vi snö och idag är det barmark igen. Vädret verkar ha en gnutta beslutsångest upplever jag. Hade gärna haft kvar snön som kom för det blir så mycket mer julkänsla och framförallt ljusare här ute i obygden.

Idag har vi fotograferat årets julkort. Det tog bara sådär 40 kort innan mamman (jag) blev nöjd. En liten tjuvtitt får ni här ovan...världens goaste fossingar ;) I alla fall tycker jag det! Maja fick dock mutor under fotograferingen i form av pepparkakor så hon satt så glatt och log mot kameran. Ja, alla knep är tillåtna.

Annars har det varit en skön dag med pyssel och plock på berget och sen har vi varit i Nässjö en runda på julskyltning. Dessvärre infann sig ingen julig känsla utan jag tycker det kändes som det hade kvittat att åka dit faktiskt.

Nä, nu ska jag ta en kopp glögg och lyssna på julmusik

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...