torsdag 7 november 2013

När man hållt käften för länge!

 
Jag känner det inom mig. Jag har hållit käften för länge! Att vara till lags är ett grundantagande jag tog till mig som liten. Och det har liksom mer eller mindre blivit en livsregel för mig att jag måste si och så.

Nu sådär 30 år senare inser man att det är inte så smart. Varför ska jag liksom alltid ställa upp? Varför ska jag alltid var den där snälla som finns där när någon behöver låna nåt eller hjälp med något. Särskilt när man inte får något tillbaks.

Nä nu tänker jag bli en egoist. Tänker inte vara tyst när det begås orättvisor eller mobbing. Tänker inte hålla käften längre! Inte ta någon skit mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...