fredag 22 november 2013

Feel good!

Igårkväll väcktes suget att se en massa "Feelgood-filmer".
Så nu har jag bett om lite tips och fått några.

Samtidigt tänker man själv tillbaks på såna filmer som får en att må lite extra bra! Det finns ju faktiskt ganska många. Tänkte om man nu ändå ska köra lite på "Feelgood" och "Xmas" tema. Bjuder på fem av mina favoriter!

 

Två av mina favoriter som har en viss Xmas känsla är "Love actually" som kryllar med kända skådespelare. Och jag får erkänna! Andrew Lincoln som är olyckligt kär i Keira Knigthleys rollfigur hade gärna fått komma hem till mig.

I Medan du sov kom redan 1995 och Sandra Bullock blev en favorit och även här blev jag lite smått förtjust i Bill Pullman som har en av rollerna. Notera att det var 1995 jag kände så inte nu för nu är han gammal och grå.




The Holiday - Två kvinnor vars hjärtan krossats byter hem och det händer saker. Mmm Jude Law säger jag bara. En film jag starkt rekommenderar.






 


Chocolat - Kanske inte en film för mig som är allergisk mot kakao, men jag kan ändå låta bli att tycka om den. Naturligtvis har jag läst den boken och fortsättningen som följer. I alla fall en av mina favoritfilmer!

New Year´s Eve - Lite som Love Actually kryllar det av kända skådespelare bland annat Sarah Jessica Parker, Jessica Biel och Aston Kutcher. En film som både är mysig och mindre mysig emellanåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...