lördag 23 november 2013

Baka baka liten kaka


En av dagens syssla. Sju sorters kakor blev det. Vi var sjukt effektiva jag och min mor. Trots diverse händelser idag. Skulle ta en kort runda med Maja i vagnen och vi möter en glad, men bortsprungen hund. Ingen hade en aning om vems hunden kunde vara. Som sagt lasta in hund i bil, ringa polis och invänta.

Det tog någon timme sen ringde polisen och kopplade ihop mig med hundägaren som var glad att hans trevliga hund hade hittats. Måste säga att jag är imponerad av vilken lydig hund det var. Sa sitt när mamma kom med bilen och han satt där och tittade till och med när jag öppnade bagageluckan så jag fick säga kom innan hunden lyfte på ändan.

Maja har haft fullt upp idag i alla fall som synes på bilden har hon haft ett ärofyllt uppdrag som provsmakare. Och ni ser ju hur strålande glad man blir när man får arbeta med provsmakning...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...