onsdag 16 oktober 2013

Det händer...


Igårkväll fick jag ett mms av sambon med en bild på en katt. Det visade sig att en mager katt satt vid hans verkstad och jamade. Åkte ned senare på kvällen och hon satt kvar. ( Kan hända att jag hade med mig kalvsylta som råkade bara hoppa ur förpackningen)

Idag åkte jag ned och vem satt där troget och väntade. Jo katten! Så idag har jag hört mig för, men ingen verkar sakna en katt. Hela dagen har den försökt ta sig in i svärmors hus och försökt tränga sig in i när ytterdörren öppnats.

Så vad gör jag? Jo, letar efter kattburen som en dåre, men finner den inte så tvingar jag sambon att ringa grannen och fråga om de har någon. Och nu sitter en mindre hungrig katt i stallet som har fått bäddat där nere. (Och jag hoppas att mössen där nere flyr för livet nu)

Vad säger sambon nu? Jo, att imorgon när vi tittar på Lyxfällan så ligger säkert katten i soffan och spinner. Det tror vi väl inte på??? Att jag skulle råka släppa in katten imorgon? Nä, det låter väl inte som mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...