onsdag 30 oktober 2013

Bläää

Bläää...säger jag bara. Igår kom febern på besök till huset på berget. Över 39 grader har Maja haft och nu för en stund sedan strax över 40 grader. Maja är dock pigg i övrigt och äter bra, vill gärna leka men ibland blir det lite jobbigt. Tack och lov för febernedsättande medel i alla fall. 

Hoppas att febereländet emigrerar snart. Som inte det vore nog så hann jag antagligen att i grevens tid stänga in hönsen. För på tröskeln intill hönsgården ikväll mötte jag en grävling. 

Kan ju lova att jag kanske inte sa något religiöst när jag såg den och slängde igen dörren fortare än kvickt och beväpnade mig med en grep för att sedan kontrollera att den var utanför hönsgården och sedan bommade jag igen både hönsgårdens dörr och hönshusets dörr. Usch för grävlingar...kanske är det Grålles kusin som gjort entre nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...