torsdag 15 augusti 2013

Förväntansfull!

Ikväll när jag var ute och dundrade så ringde telefonen. Tyvärr är inte täckningen den bästa ute i böleskogarna jag befann mig i, men jag ska ringa upp imorgon. Så nu är jag sådär galet förväntansfull så det liksom sprudlar i mig.

Jag känner att jag är på gång nu (igen). Det finns inga hinder som är för höga längre. Känns som gamla "Tess" har börjat hitta tillbaks fast i en så klart mycket bättre version.

Att dessutom komma iväg och snacka en massa med en trevlig och härlig människa som bjuder på god mat i Sandsjöbaden gör helt klart susen också. 

Så nu ska jag krama kudden och drömma söta drömmar för imorgon ska jag till frissan och avnjuta ett långt och härligt besök där. För snart är hemmafru-livet i bakspegeln och jag får bli en arbetande kvinna igen. Så skönt! (Och ja jag vet att människor stör sig på att man som mamma ens kan vilja börja jobba innan ens barn är ett år, men nu är det så att jag kommer bli en hundra gånger trevligare mamma av att får jobba så det så. Det är upp till var och en att bestämma över sina liv utan små minipåvar kommer med pekpinnen)

Over and Out//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...