onsdag 10 juli 2013

Regn hos mig!



Idag har regnet smattrat mot mina fönster, men jag erkänner att jag uppskattar regnet idag. Det behövs för igår talade om man om risker för brandfara för det börjar bli torrt här omkring. Så jag tar tacksamt emot regnet sen så tycker jag det är lite mysigt med regn (ibland). Det är såna här dagar man passar på att städa, baka, läser böcker och myser i soffan kanske framför en bra film.

Det var helt enkelt en perfekt dag för regn för igår var jag och Maja ute på ett mindre äventyr. Det blev fika i Apladalen och titta på djuren där, sen var vi på Erikshjälpen och gjorde några fynd. Fann några av Torey Haydens böcker i nyskick och två barnböcker av Astrid Lindgren. Men det finns ett men...

Det betyder att jag måste ta mig i kragen och städa i mina bokhyllor. De är verkligen fulla. Det tär i hjärtat att rensa i bokhyllorna, men det finns ju en och annan bok som faktiskt inte tilltalar mig som kan få hamna i en låda i en vrå eller helt enkelt hos någon annan som uppskattar den istället. Så rensning nästa...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...