måndag 22 juli 2013

En välbevarad hemlighet - Kate Morton


Titel: En välbevarad hemlighet
Författare: Kate Morton

Handling: 
När Laurel är 16 år gammal får hon uppleva något riktigt fasansfullt i sitt föräldrahem i Suffolk. Det kommer gå många år innan hon forskar vem mannen var som kom den där dagen när det hemska hände. Det är först när Laurels mor börjar vandra mot livets slut som Laurel börjar att söka efter sanningen.

Mina tankar: Kate Morton gör det igen. Hon fängslar mig och jag vill bara fortsätta att läsa boken. Hennes karaktär känns äkta och historien är spännande och samtidigt lyckas hon överraska mig som läsare, för det är sällan man kan klura ut något från början. Tyvärr har jag inte den tid så jag kan sträckläsa längre även om jag verkligen har velat det. Det är helt klart en bra bok i min smak som gillar mysterier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...