fredag 26 april 2013

När det inte är roligt längre...


Det finns saker som inte är roliga såsom att vara djurägare och ta grymt jobbiga beslut. Ikväll har jag och sambon haft "the talk". Så nu har vi tagit ett beslut. 

Elektra kommer inte bli piggare,  hon ska inte behöva åka in och ut till veterinären för hon avskyr att åka bil så nu ska hon skämmas bort fram till det är dags för ett adjö som blir inom en väldigt snar framtid. Skitsamma om hon får tre Brago-kex eller en stor bit fläskfile min älskade hund ska få allt hon vill ha innan det är dags för hundhimlen...

Jag är nog knäpp för jag mår mer dåligt i själen när mina djur blir gamla och dör än människor i min närhet. Det känns så oerhört ledsamt att Elektra nu är i änden av sitt liv här på jorden och jag bölar bara vid tanken...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...