onsdag 10 april 2013

Det börjar flyta på...

Det har gått lite halvtrögt med allt, men nu börjar det snällt att flyta på igen. Jag inser att mina gener visar sig mer och mer. När det är helg så tänker jag inte längre "Åh vad vi ska åka iväg hit och dit". Nej jag tänker så här "Åh vad vi ska få mycket gjort här hemma på gården". Så i helgen hoppas jag på följande:
  • Vedhanteringen kommer igång (Åh härlig ved som värmer många gånger om)
  • Röjningen av rännet blir klart (Det är i alla fall påbörjat!)
  • Rengörning av hönshus (Lyckliga höns ger goda ägg)
  • Mäta hit och dit i ladan (Skulle behöva någon som är jävligt bra på att hålla måttband)
  • Åka iväg på ett äventyr (Vem vet det kanske blir det köp!)
  • Förhoppningsvis hinna baka bröd och annat (Nom nom nom)
Sen om man hinner allt beror på väder och vind. Mycket kan hända såsom kaffegäster och andra saker som dyker upp som måste göras. Den som lever får väl helt enkelt se. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...