söndag 24 februari 2013

I ett hus i skogens slut...

I ett hus i skogens slut, liten Maja smakar på. Nu har vi börjat med att inviga den nya stolen samt smaksensationer! 

Maja har idag provsmakat blomkålspuré och päron! Päron var mumsfilibaba och blomkålspuré gick väl an tyckte hon. I alla fall så har jag bestämt mig att Maja ska tycka om grönsaker och inte blir som sin mor (Ja jag ratade grönsaker i yngre år). Så jag har även köpt en sorts napp som man kan stoppa i diverse ätbara saker och reta smaklökarna med.

Utöver detta så har det motdonerats idag gott och väl över en timme, det har körts ved och pysslats i stallet. Dessutom har jag suttit och dragit i mitt hår (Det vill säga det som sitter kvar) och tittat på kriterier och sånt för imorgon skall jag ha mitt första lönesamtal någonsin. Mycket spännande!

//Tess

1 kommentar:

  1. Sådan napp har min plutt med, han älskar när vi fyller den med is. Och hans kusiner gillar att mata han med det. Päron har med funkat i den. Övriga saker har vi testat med sked, totalratades!

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...