fredag 25 januari 2013

Kakmonstret kan komma nu!

Dopet närmade sig och jag kom på den briljanta idén att göra sju sorters kakor och med andra ord ha en liten kakbuffé. Lättare sagt än gjort så känns det som jag har bakat som en dåre sedan denna idé knackade på, men nu väntar sju sorters kakor här. Det blev sirapskakor, chokladkladdssnittar, jordgubbsgrottor, dumlegrottor, mössatöver, silviakaka och chokladbollar. Kakmonstret kan nu med andra ord invadera.

Dessutom gillar jag ju utmaningar så jag bestämde mig även för att inte beställa några smörgåstårtor heller utan göra dem själv. Mina smörgåstårtor är lite allmänt "kända" i kretsen bland min släkt och vänner. Så nu står två bottnar i kylen och gottar till sig. Och eftersom inte min morfar kommer så gjorde jag en smörgåstårtslänga också som mormor får med sig hem. Blir till att kliva upp tidigt imorgon och garnera dessa tre ting imorgon, men garnering är det roliga enligt mig :)

Over and out//Tess



5 kommentarer:

  1. Oj vad sugen på kakor jag blev.
    På vårat dop blir det nog köpekakor tror jag. Jag kanske hinner baka en sort å sen kanske jag kan få min farmor baka någon med.

    SvaraRadera
  2. 9/2. Så typ 2 veckor kvar.
    Får sno en sju sorters kakor hos pappa, sambon har slarvat bort den jag hade. Kanske hittar recept på något mer som är lätt att baka, om Gustaf tillåter, han tycker inte man behöver sova så mycket på dagarna just nu.
    Som tur är blir vi bara max 12 pers, vi har båda människor vi inte vill ha med så blir bara syskon, föräldrar å min farmor.

    SvaraRadera
  3. Chokladkladdssnittar är jättegod och smidiga. Vill du ha recept?

    SvaraRadera
  4. Ja tack!
    Farmor blev glad över att få baka så hon fixar bulla, citronkaka , drömmar å milanopinnar

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...