onsdag 30 januari 2013

En onsdagskväll på berget...

Många tankar som cirkulerar i knoppen idag. Måste ta tag i mitt liv på allvar. Några saker måste bockas av inom en snar framtid. Frågan är bara hur jag skall lägga upp allt. Jag är sugen på förändring, men vågar man?

Först och främst ska vi i alla fall till bvc imorgon. Maja ska få sin första vaccination. Är tacksam att jag slipper bli stucken i alla fall. Får se hur Maja tar upplevelsen och om hon blir hängig eller ej efter.

Annars så händer inte så mycket här på berget. Vår backe har börjat tina fram i alla fall så imorgon är det nog så pass att man vågar gå ut och gå. Får väl se om vädret duger till det imorgon. Ryktas ju om rejäla vindar och jag känner inte för att få ett trä i huvudet.

Tycker jag mest läser på andra bloggar och facebook om en massa mindre trevliga sjukdomar som hög feber, magsjuka och andra bacillusker. Hoppas alla kryar på sig som är sjuka!

//Tess

3 kommentarer:

  1. Våran plutt fick ingen reaktion som tur är. Får se om han får det nästa gång om mindre än 1 månad. Han grät i 2 sekunder bara. Så hans farmor å farfar va så stolta(dom va med mig). Nästa gång ska sambon med å kan han inte så går jag själv. Nog delvis därför svärföräldrarna tjurar, dom vill ju så mycket hela tiden. Men det var ju inte så läskigt som jag trodde så varför släpa med dom?
    Hoppas det går lika bra för maja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra när vi tog sprutorna, några tårar precis efter men sen var leendet strax igång för fulla muggar!

      Radera
  2. Skönt det:)

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...