tisdag 4 december 2012

Hej mitt vinterland...

Idag vaknade vi till ett ännu mer vintrigt vinterlandskap. Ungefär 15 - 20 centimeter med nysnö sedan igårkväll. Elektra stormtrivs ute i snön nu, finns väl en anledning kanske om man är en "Finsk Lapphund" att man gillar snö och kyla. Det är i alla fall väldigt skönt att man inte har några ärenden en dag som denna för det sägs vara snorhalt och oplogade vägar. Är tacksam att jag inte arbetar, för vägen till arbetet var inte plogad imorse vid halv nio-snåret samt den vägen är mindre rolig för det går en hel del lastbilar på den vägen...

Rådjuren stod vid skogskanten och försökte fånga min uppmärksamhet idag när jag tittade ut så givetvis har jag bjudit på lite godsaker idag. Vet dock inte om jag kommer våga köpa några fodermorötter i år med tanke på årets musinvasion så stallet är nog en dålig idé att förvara dessa på. Eller så får jag skaffa en tunna till att förvara just morötter i. Vet dock inte om det var bocke Bruse som väntade på mig idag eller om det var en annan bock. Rätt komiskt att de liksom år efter år kommer fram så fort det blir snö och liksom visar att de faktiskt finns.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...