lördag 15 december 2012

Drömmen


Man har ju sina små och stora drömmar här i livet. En av mina drömmar är en ridbar häst, men så är frågan? Vad ska man ha? Jag vet så pass mycket att jag ska ha en valack. Jag har haft tre ston totalt och alla har ju sitt humör. Men rasmässigt? Jag är ju en stor älskare av fjordhäst, men samtidigt är det ju en speciell och underbar ras. Kallblodsmänniska är jag nog trots allt, men en nordis kanske vore nåt? Eller vågar jag sitta på något så högt nu? Kanske vore lagom med en islandshäst när det gäller höjden? Ja, funderingarna är många. Jag har ju i alla fall Flinga Fjant och Bella Bus så att jag får snuffsa häst och har terapi i form av hästskötsel, men nog tusan längtar man vissa dagar att få sitta i sadeln igen särskilt nu när det är snö på ängarna. Tänk en riktig snögalopp *Yeehaaa*.  

2 kommentarer:

  1. Jag håller helt och hållet med dig angående ston. ;) Jag är ingen sto-människa. Jag är för stoig själv tror jag.
    Sen när det gäller ras så vill ju jag slå ett slag för Islandshästen "såklart". men vill du inte absolut rida tölt så tycker jag att du ska se dig om efter den rätta individen i första hand. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är faktiskt nyfiken på en äldre och stabil islandshäst. Har ju ridit islandshäst förr. Vet ju att nåt turridningsställe som säljer ut en del framåt vårkanten som är runt 17 -18 år. Tar gärna en gamla trotjänare nu när det är ett tag sedan jag satt i sadeln. Sist på en av de tjurigaste och envisaste fjordis jag mött, men ett sto så klart ;)

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...