torsdag 6 december 2012

Det är ingen ponny!!! Det är en spårhund!

Eftersom rådjuren har pockat på min uppmärksamhet sedan snön kom så har jag börjat ge dem lite godsaker i den vanliga skogen där jag fodrat under tidigare vintrar. Innan lunch idag tänkte jag smyga dit med lite godsaker och fick syn på knasigt stora spår åt det hållet...Nej det är inte vargen som har skådats i Malmbäck. Utan det var en viss Flinga som sägs vara en minishetland, men jag börjar faktiskt tvivla på detta och funderar på att reklamera henne för det är en spårhund som insett att jag serverar godsaker i skogen med omnejd. Skall tilläggas att detta område är inte i anslutning direkt till varken hage eller stall. Så vad fick mitt öga beskåda?


Jag begriper inte hur Flinga har listat ut detta att det finns godsaker där för mig veterligen så doftar inte viltfodret något utan hon har väl helt enkelt följt mattes spår. *Suck* Eftersom Flinga även insåg att matte hade hink så kom hon i full fart emot mig och försökte överfalla mig i stil med Lena Furubergs Mulle. Klarade mig med nöd och näpe in i stallet och avväpnade mig från hink med godsaker och tog med hö ut till hagen och stängde in ponnyn...eller jag menar hunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...