tisdag 13 november 2012

Tre veckor

Inte klokt vad det går. Idag är Maja tre veckor gammal. Dagens besök på bvc innebar att Maja blivit 54 centimeter lång och gått upp 184 gram, så nu närmar hon sig fyra-kilosstrecket. Att hon blivit längre anade jag i och med att kläderna började se korta ut. Skönt i alla fall att veta att hon växer och väger som hon ska :) I eftermiddag får det bli soffmys, för jag är sliten då jag vaknade innan halv sex och kunde inte somna om så jag började städa vardagsrummet istället. Skönt att ha det gjort! Ska försöka fixa köket och hallen nu, när Maja slaggar i vaggan. //Tess

2 kommentarer:

  1. Å så söt hon är :-)
    Det går helt galet fort. Min dotter är 1,5 nu, känns helt otroligt! Trivs du bra som mamma då? Ett hett tips är att städa och fixa när Maja är vaken. Bebisar älskar att titta på! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maja tackar för söta kommentarer ;) Jo jag börjar väl trivas mer och mer i rollen som mamma eftersom jag börjat landa lite mer. Mår hundra gånger bättre efter dagens rejäla promenad som innebär värsta avkopplingen.

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...