måndag 19 november 2012

Ny vecka

Ny vecka har anlänt och nu har till och med solen tittat fram så här på eftermiddagen. Maja har i princip varit vaken hela förmiddagen och somnade framåt kvart i ett så nu sussar hon sött. Så nu har jag hunnit fylla på fågelmaten utanför husknuten, slängt in tvätt i maskinen och i torktumlaren samt plockat ur och i diskmaskinen. Det får liksom bli fullt ös när tillfälle ges.

Just nu håller jag på att spana efter ett babygym, men vilken djungel det är. Finns hur många olika modeller som helst att välja mellan och vilka figurer som ska vara på det också vidare. Listan kan bli hur lång som helst. Det är väl bara blunda och peka på ett i någon nätbutik och beställa ungefär. Tycker dock det fanns ett med Bamse som var lite charmig eller ska man ha mumintrollen? Gah ja jag vet i alla fall att jag ska inte ha varken Tummen eller Pingu. Tycker inte om dom figurerna på något märkligt sätt. De är för mig lika med tristess, fast Maja kanske uppskattar dom mer än mig.

Visst är det komiskt det här med figurer när man är liten. En del föll man som en kägla för medan andra kunde skrämma livet ur en eller tråka ut en. Min bror till exempel kunde inte se "grodan Kermit" för han tyckte han var läskig och jag somnade av tråkighet så fort "Loranga, Masarin och Dartanjang" dök upp i tv-rutan. Däremot älskade jag "Syster Yster och Lillstrumpan" liksom "Hjalle och Hjulius" hörde förresten att dessa dockor har blivit stulna i Norrköping. Vem fanken stjäler dessa?

Nä nu kallar plikten...//Tess

2 kommentarer:

  1. Vilken liten söt hand :) Maja är ju så söt hela hon!

    SvaraRadera
  2. Ja, babygym är rena djungeln! Vi fick ett jättefint, färgglatt och superroligt - dottern fick panik! ;) Det blev för mycket tror jag. Istället köpte jag en sån enkel plast-mojäng som det dinglar några saker fråns om jag ställde bredvid filten där hon låg. Den gillade hon helskarpt. Men det är ju så olika. Som det här med figurer som du skriver. :-) Jga omnade också till Loranga, Masarin och Dartanjang...

    Jag var och kikade på dina svar på kommentarerna/frågorna jag ställde förut. Vad skönt att du inte har haft så svårt med fogarna! Det där kan ju bli ett sabla gissel om man har otur...

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...