torsdag 20 september 2012

Invasion och annat pyssel...

Blääää gjorde en fasansfull upptäckt imorse. Några små gråa individer hade haft raveparty i sop-påsen. Detta innebär krig! Jag har inget emot möss så länge de håller sig utomhus eller i ladugården, men när de försöker flytta in i huset så har gränsen gått. Det har dessutom skett över en natt! Så nu har jag storstädat skåp, laddat fällor och väntar febrilt på en smäll. Ja, jag erkänner jag känner mig mordisk och hösten är här på allvar för det är ett tydligt hösttecken när dessa små individer vill flytta in. 

Annars är läget under kontroll. Hö skall hämtas i helgen så nu är den oron bortblåst, ska bara fixa hem torvmixbalar också sen så kan jag slappna av helt och hållet. Känns som det blir fullt upp i helgen med 85 års kalas och annat pyssel och plock. Får hoppas Kotten snällt stannar några dagar till därinne.




(Den gamla damen Elektra poserar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...