fredag 17 augusti 2012

Idag är ingen vanlig dag...

För idag är det faktiskt min födelsedag. Hela 31 år fyller jag. Fy vad tiden går fort för jag tycker inte det är så längesen jag faktiskt fyllde 30 år. Numera känns det ju inte så märkvärdigt att fylla år längre.

Man ligger liksom inte kvällen innan och fantiserar om vad man ska få för presenter och hur underbart allt kommer vara utan man somnar sött ändå. Minns när man var liten och kunde knappt somna för att dagen D närmade sig. Skulle man få den där barbiedockan eller kanske My Little pony - slottet (som jag dock fick i julklapp nu när jag tänker efter).

Nu ser jag ju fram emot kottens ankomst och hoppas kunna glädje kotten i framtiden under sina födelsedagar. För visst är det trots allt härligt med barns förväntningar kring födelsedagar, men jag tycker ändå det har blivit en sorts hets över presenter. Man hör om fyra åringar som önskar Ipad och själv var man glad om man fick en docka eller bok som liten. Fast för ett tag sen så hörde jag ett barn som var galet tacksam för denne hade fått en ficklampa i födelsedagspresent. Ibland hör man ju tyvärr barn (även vuxna) som gnäller över presenter de fått. Visst kanske man inte vill ha ett par ärvda och stickade långkalsonger, men man bör ändå vara tacksam att man faktiskt får något då det är långt ifrån alla som blir gratulerade med presenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...