söndag 22 juli 2012

Nattinatt...

Frustrerad småländska anropar snart John Blund. Jag blir helt ärligt talat galen på att inte ha min vanliga ork och inspiration. En timmes promenad i svampskogen och jag känner mig mer död än levande. Tvingade mig att slipa det sista ikväll, dammsuga upp slipdammet och skura av golvet. Tur att man är en envis småländska om inte annat.

Dagen har spenderats till stor del i hemmet. Var lite halvt orolig imorse eftersom Kotten verkade vila lite väl mycket, men det har jag fått igen senare idag. Hej och hå vad det sprattlar loss. Känner inte allt, men om jag tittar på magen så rör det sig så man skulle kunna tro det är en binnikemask på raveparty som shakar loss ibland. Det är ju tur man har bildbevis från ultraljud på att det faktiskt är en "Kotte".

Det blev även en tur till Ikea idag. Shoppade lite småsaker till "Kottens" rum. Det var inte ordning och reda på Ikea än. Avskyr ombyggnationer och förändringar så man inte hittar någonting. Jag är nog lite allergisk mot sånt helt enkelt.

Två ynka veckors semester är kvar :( Galet vad tiden rusar fort förbi. Man får i alla fall vara glad för de två dagar som varit med sol nu. Tiden som återstår av semestern skall spenderas med målning, tapetsering, gratulationer av sambo och pappa. Dessutom hoppas jag på att komma iväg en sväng till Ullared. En tur till Liseberg till hade inte heller varit fel. Dock har jag hört små rykten om att vi ska på museum som har utställning om Eddie Meduza...(Ja jag säger då det...)

Nattinatt på er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...