måndag 11 juni 2012

Ljuvligt samt mindre ljuvligt...

Ljuvliga dofter är till exempel liljekonvaljer. Plockade en bukett tidigare för i år växer de som ogräs här i trakterna. En annan doft är nyslaget hö eller till exempel när det har varit varmt och torrt länge och det kommer ett regnfall. Syren och hägg är också härliga dofter.

Mindre ljuvligt är helt klart flytgödsel. Vilken jäkla idé! Jag hade inget emot dåtidens vanliga gödsel för det luktade inte på långa vägar i närheten av flytgödseln. Något annat som jag inte heller tycker om är när det läggs asfalt. Eller för inte tala om människor som inte duschar och det luktar svett och annat..*Urk*

Jag har fått ett rejält luktsinne i och med min graviditet. Det har dock inte förändrats mot tidigare. Tycker om det jag har gjort innan liksom jag avskyr det jag inte gillat tidigare heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...