måndag 14 maj 2012

Virrig som en höna?


Virrig som en Bodil! För ungefär en vecka sedan hade hon lagt sig och igår hade hon varit uppe och yrat omkring lite. Det vill säga ätit och druckit samt sträckt på benen. Finner henne i sedan fel rede. Gaah! Var och kollade till henne nu ikväll och då låg hon med huvudet inåt så jag skulle se om hon vände sig rätt, men då gick hon och tog en bensträckare. Nu när jag kom ned en timme senare så ligger Bodil i fel rede igen. Tur att ingen ser mig hur jag kånkar runt på virriga höns här. Nu flyttade jag dock äggen till det redet istället för att flytta på Bodil som har en viss förmåga att nypas med sin näbb.


//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...