tisdag 8 maj 2012

Pimpa hålan - Malmbäck

Sjuk som jag är för tillfället så råkade jag ha radio P4 Jönköping på i bakgrunden och hör Malmbäck nämnas. Motiveringen var att Malmbäck behöver all hjälp som finns och att fåglarna flyger upp och ned för att slippa se skiten.  Nog behövs det hjälp, men snälla grönytor och färre parkeringsplatser??? Jag tror inte folk som passerar Malmbäck ens ser centrum om de passerar och isåfall borde krutet läggas på infarterna till hålan ;) Om möjligtvis att en central lekpark vid torgparken med staket runt vore något och kanske göra lite mer parkinslag där. Det talades om önskemål att minska ned parkeringsplatserna i centrum. Tycker ändå att den har sitt syfte när höjdpunkten i Malmbäck är i augusti, det vill säga marknaden. Den gör det lätt för både yngre och äldre att ta sig fram på marknaden. Samtidigt så får man väl passa på att göra vågen för dem som arrangerade en Crusingkväll i Malmbäck under 2011 som blev en hit. Kul att torgparken kan ha annat än religiösa inslag! Och tummarna får man hålla för en repris!


Det Malmbäck behöver är upprensning av rivningsfärdiga ruckel och kriminalitet. Det kryllar av hus/fabrikslokaler som gör att Malmbäck känns lite som något man glömt bort och övergivit. En idé är bara att åka tåg genom Malmbäck för att skapa sig en bild - Det ser inte alltför välkomnande ut! För att inte tala om att det pågår mycket annat som inte alltid kommer upp till ytan som till exempel droghandel, olovliga körningar och annan kriminalitet. Så nu har jag fått ut mina  aggressioner för idag :) Dags för att en kopp varmt vatten med honung.


Over and out//Tess

1 kommentar:

  1. Det där med att fåglarna flyger upp-och-ner förbi en viss ort är inget nytt. Det har jag hört sägas om både Tidaholm och Gislaved.

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...