söndag 6 maj 2012

God morgon!

God morgon! Solen lysser och det blåser inte på långa vägar som det gjorde igår. Växthusets platta är på plats och katten har inte lyckats än att göra sin vanliga tur med tassarna som hon brukar göra rakt över plattor som gjuts här. Gårdagen innebar minst sagt fullt ös med besök på Skillingaryds marknad där jag köpte blommor, bröd och lite godis. Därefter en sväng i barndomshemmet och sen påbörjades gjutningen. Väl där efter blev det en tur till Jönköping och inhandla mat. På kvällen hamnade  vi hos några bekanta till sambon och var sociala till midnatt. Imorse vaknade jag 04:15 av att min hals värkte så nu har antagligen de där nedrans bacilluskerna hittat mig igen. Jag vill INTE bli sjuk. Har klarat mig i 1½ månad nu så det är väl dags igen med en omgång, men jag kurerar mig med honung. //Tess



(Mamsen är duktig)

1 kommentar:

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...