söndag 1 april 2012

Örtsmör...

Jag får erkänna att jag var skeptisk mot örtsmör.
Dock tänkte jag att jag får ge det en ärlig chans.
Idag stekte vi helt enkelt fläskkotletter samt gjorde potatismos.
Perfekt att ha örtsmöret till detta! Kan tänka mig detta kan
bli en hit som grilltillbehör till köttet i sommar...

Örtsmör

200 g rumstempererat smör
3 vitlöksklyftor
2 msk dijonsenap
½ citron, pressad saft
2 dl blandade färska örter
Nymald svartpeppar
Salt

Gör så här: Rör det rumstempererade smöret smidigt i en skål. Skala och pressa vitlöksklyftorna, klicka ner senapen och häll i citronsaften. Hacka örterna fint och tillsätt dem till smöret. Mosa samman med en gaffel. Salta och peppra. Forma en rulle på plastfolie, vira in och lägg i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...