fredag 16 mars 2012

I karantän...

Ja, jag sitter fortfarande i karantän. 48 timmar har snart passerat * Tack och lov *. Fast jag tycker det är viktigt att man faktiskt håller de där timmarna för att smittor som magsjuka inte skall sprida vidare. Tror tyvärr att många inte alltid tänker på det för alla måsten såsom tanken på att man förlorar pengar på att vara hemma från arbetet eller rastlösheten av att hålla sig hemma. För många år sedan var jag värsta kräkfobikern som mer eller mindre undvek att befinna mig i skolan när magsinfluensa pågick. Så fort det lät som någon skulle kräkas sprang jag långt därifrån. Och nu jobbar jag som förskollärare där denna mindre trevliga sjukdom besöker mer eller mindre min arbetsplats någon gång om året. Är inte alls hysterisk längre och ser det som en snabb och smidig bantningskur. Enda trist är ju att man blir lite matt och hängig och någon dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...