måndag 13 februari 2012

Döden på en blek häst - Amanda Hellberg

Titel: Döden på en blek häst
Författare: Amanda Hellberg

Handling: Fienden är mitt ibland oss...
När Maja Grå var tio år försvann hennes mamma spårlöst. Nu, tio år senare, vill Maja lägga allt det smärtsamma bakom sig och flytta till England. Men det förflutna hinner i kapp henne innan hon ens hunnit påbörja studierna vid den anrika konstakademin i Oxford. Polisen har hittat hennes mamma i kuststaden Bright. Brutalt mördad! Medan höstmörkret smyger genom Oxfords gränder försöker Maja glömma och gå vidare. Men hennes förmåga att se och känna mer än andra gör det omöjligt. Mamman lämner henne inte i fred och varnar henne för att fienden kan finnas närmare än hon tror...


Mina tankar: Jag kunde inte släppa denna bok. Jag blev fängslad, och gillar klart det lite mystiska och oförklarliga i boken. Får dock inte riktigt de där kalla kårarna som jag önskade. Boken är välskriven och miljöbeskrivningen är goda för det känns som man kan se det framför sig och det skall Amanda har plus för! Jag gillar även Amanda sätt att beskriva saker detaljerat. Nu ser jag helt enkelt fram emot att läsa Amandas bok "Tistelblomman".   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...