söndag 8 januari 2012

Stenhimlen

Stenhimlen av Karin Brunk Holmqvist blev den första boken jag läste 2012. Har tidigare bekantat mig med denna författare när jag läste "Rosa Elefanter" och även det var en bok jag gillade. Karin har ett härligt och roligt sätt att skriva. Denna bok fick jag av min kära bokvän Ylva kort och gott . Stenhimlen handlar om 34 åriga Erna som bor hemma i en speciell familj, hennes far är inte alltid snäll och ganska gnällig över både dottern Erna och hans fru Viola. Erna blev dessutom tångförlöst som liten och har ju fått höra det både en och många gånger av andra människor. En dag möter hon en man på auktion när de köper varsin låda böcker och det blir en hel del förändringar...Stenhimlen är mycket läsvärd, man känner igen visa personligheter som faktiskt finns runt om oss alla. Läs den!

2 kommentarer:

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...