söndag 22 januari 2012

Niceville - Kathryn Stockett

Niceville - Boken som inte fick mig att sluta läsa. Jag blev helt enkelt uppslukad. Boken är nu utläst och jag vill se filmen "Niceville". Precis som Aftonbladet  skrivit om den "En bok att älska" och jag instämmer. Det är en fängslande historia och man får väl inse att det antagligen inte var lätt förr. Nu vill jag naturligtvis rekommendera denna bok! Läs den! För mig tog det inte ens ett dygn då jag påbörjade den igår vid 22.30-tiden och nu 20.30 var den utläst ;)

Boken handlar om en vit kvinnas författardrömmar och en bok påbörjas för att skildra verkligheten bakom fasaderna i hemmet där man använder sig av mörkhyade hembiträden som bland annat får uppleva många kränkande behandlingar. Historien utspelar sig i den amerikanska södern på 60-talet.

1 kommentar:

  1. SV: Jo ja tänker inte göra nått åt håret förns de växt sig tjockt igen, men man vet aldrig va framtiden förutspår.. :) Det märks! Lagomt till beach 2013 kanske ;)

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...