onsdag 7 december 2011

Vilken häääärlig idag (Ironi)

(Flingan - Den lilla ponnyn med den STORA viljan)


Livet är bra märkligt ibland. Hade väldigt svårt att somna igårkväll då min underbara Elektra tycker det var oerhört spännande att lyssna på vad som hände utanför huset lite morr ibland och lite skall ibland (Helt normal kväll med Elektra). I alla fall så somnade jag till slut och vaknade 03.30 av en kissnödig hund som gnydde värre en hel arme gnällspikar. Så matte fick snällt ta en kissrunda och titta på snön som föll. Kattskrället vaknade till och tiggde mat också, problemet var bara att Elektra antagligen kände lukten av detta och gnydde ytterligare i en timme innan tröga matte (jag) insåg att Elektra minsann ville äta resterna av kattmaten. Vips var klockan halv sex och dags att kliva upp. Man kunde tro att eländet skulle sluta här...men icke!

Vid rasten i skolan mumsade jag på salt lakrits och helt plötsligt blev en tand mycket mindre och min lakritsbit innehöll en bit tand. Panik!!! Ringer min tandläkare och får tid av tandhygienisten, men även här kunde man tro det skulle vara nog med elände. Kommer in till tandläkarn på avtalad tid och receptionisten säger "Men Therese är du här nu?" Jag ser ut som en fågelholk och svarar "Eh ja", men du ska inte vara här förrän imorgon. Någonstans hade det blivit knasigt i kommunikationen, men jag har underbar tandläkare med personal så jag fick komma in ändå och få tanden lagad. All heder åt dem!
Nu får jag bara hålla tummarna att tanden håller. Ingen knäck för Tess i år.

Nu ska Tess sova och drömma söta drömmar (Förresten en glädjande sak i allt elände - Jag fick VG på gårdagens uppgift) Wiiiii!

1 kommentar:

  1. Pluggis ;) Kram du är garanterat värd det där VGet

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...