måndag 19 december 2011

Vem vill inte ha en egen Ernst?

Ikväll har jag funnit namnet till nästa tupp i hönshuset. Nästa tupp kommer få heta Ernst  för vem vill liksom inte ha en egen Ernst? Nu sköter ju dock Nubbe hönshuset liksom Mange och Leffe (sistnämda) ska förhoppningsvis flytta hemifrån framöver. Men tillbaks till Ernst, när jag ser han i tvrutan känner jag någon sorts märklig frid inom mig och jag vill liksom bara börja pyssla. Han har nog en märklig effekt på många av oss kvinnor, nu skulle jag dock inte  vilja mysa med Ernst (No way) utan mest ha Ernst som kompis och diskutera juliga saker med hur jag till exempel skulle kunna arrangera en blomgrupp a la julig känsla övern kopp glögg och pepparkaka som tilltugg. Nä nu måste jag vara kreativ och få utlopp för mina nyväckta pysselkänslor. Over and out//Tess 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...