torsdag 29 december 2011

Lilla Bella Bus...


Tänkte i eftermiddags att hästarna skulle få komma in lite tidigare pga busvädret. Bella stod inte alls vid grinden när jag kom ned till hagen och när jag ropade gnäggade hon bara och stod still längst ned i hagen. Insåg direkt att något är galet. Fann en styck Bella som stod och skakade, flemmade och skrapade med hoven. Första tanken - KOLIK!!! Fick släpa in henne i stallet i tätt följd av Flinga Fjant. Hon lade sig ned en gång i boxen vilket beräftade min misstanke. Mina hästar är extremt bra på att pricka in sjukdomar i väldigt taskigt väder. In och hämta olja, hälla i häst, ta en promenad och ta in Bella som lugnat sig ganska rejält med orosmomenten. Ingen feber, inte lagt sig ned och inget flemmande. Nu väntar vi bara på bajset ;)  Lite gasform har kommit och det bubblar i Bellas mage. Jag vet jag är extremt hönsmammig av mig när det gäller mina djur och kan nästan oroa ihjäl mig. Ska ned till stallet om en stund igen och kolla av läget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...